Grup unitaris

El Parvulari pel matí està organitzat per 4 grups de nens i nenes de diferents edats (3, 4 i 5 anys). En total a cada classe hi ha 18-19 infants. Aquesta disminució de ràtio permet la possibilitat d’atendre millor les necessitats de tots els infants i poder fer un acompanyament al grup de P3 més relaxat.

Per les tardes estan agrupats per grups d’edat (P3-P4 i P5). Aquesta organització incorporada des del curs 2003-2004, ofereix als infants diversitat de situacions per desenvolupar capacitats d’autoregulació (procurant deixar espais per decidir, saber esperar, conèixer els propis sentiments i cultivar una bona autoestima), de socialització (procurant crear un clima de vinculació afectiva entre totes les persones del centre – grans i petits- , sentir-se part activa de la comunitat i dotant de recursos i llenguatges variats, per tal de poder comunicar-se i expressar allò que porten dins) i de creació i pensament (valorant la simbolització i l’experimentació – sobretot a través del joc- , la representació dels sentiments, coneixements i pensaments, la imaginació tant com el sentit de la realitat, i la presa de consciència dels propis processos , a través d’habilitats de pensament).

Els grups unitaris permeten que els infants aprenguin els uns dels altres, cadascun d’ells al llarg del parvulari tenen l’oportunitat de fer diferents rols dins del grup, és a dir ser el petit, mitjà i el gran. Així s’estableixen llaços d’amistat que faciliten sentir-se acceptats i reconeguts pels altres.

L’horari és estable, on cada dia es realitzen el mateix tipus d’activitats (Rutines i ambients). A més 2 dies es treballen els Projectes d’aula, 1 dia l’educació emocional, 1 dia els jocs de llengua i matemàtiques , la música i l’anglès es fa 1 cop per setmana a càrrec de les especialistes.

Després del pati és l’estona d’ambients. Tenim 5 Ambients (experimental, artístic, llengua, matemàtiques i simbòlic). Cada espai està dotat d’un tipus de material per afavorir les propostes. Aquestes propostes són obertes, de manera que permeten que cada infant, segons les seves necessitats, pugui fer el seu propi recorregut, i crear noves idees i preguntes.

El dinar també es fa amb el grup unitari.

Per la tarda, els grups són de la mateixa edat i es treballen els continguts propis: la psicomotricitat, la plàstica, el projecte científic, la lectura i escriptura i la matemàtica.

L’oportunitat de canviar d’espais, de grup i de mestres de referència durant la jornada escolar prepara als infants d’educació infantil per acceptar millor els canvis i adaptar-se a l’entorn.

L’avaluació compartida entre tot l’equip de mestres del cicle fa obrir la mirada per conèixer millor les necessitats de l’infant I confiar més amb les seves capacitats.

 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s